Skip to content

Idag träffade jag en självuppblåst mansgris!

October 12, 2011

Nu var det ett tag sen (igen) som jag skrev. Anledningen är mycket simpel denna gång. Föregående vecka var mina föräldrar här. Det var väldigt roligt och jag insåg hur mycket jag faktiskt saknat dom. Vi gjorde alla möjliga saker och jag är säker på att alla bilder från detta kommer läggas upp snart och att de flesta inte kommer vara så charmiga på mig alltså. Men det var väldigt roligt att se dom och vi hade trevligt. Extra kul var såklart att äta ute så mycket och få lite små presenter då och då 😉

Jag har haft en hosta i ganska lång tid. Men ingen behöver oroa sig för mig, okej? Jag har gått till doktorn som sa att det inte var allvarligt men att jag ändå skulle ta antibiotika för att bli bra fortare och för att det inte skulle utveckla sig till något allvarligt. Känns lite som Malawi, svälja piller varje dag. Här är läkarbesök gratis och lika så är receptbelagd medicin gratis. Så borde det vara i Sverige också om jag får säga vad jag tycker. Läkaren jag gick till hette Dr Grey, väldigt underligt att inte veta vad hon heter i förnamn, inte för att det egentligen spelar roll men ändå.

Idag hade jag manuskurs igen, vilket var trevligt. Dock var det en deltagare där som inte varit där förut, han var galet jobbig. Han var småfett, och satt bakåtlutad med armarna överhuvudet och ena benet över andra så han nästan krossade den stackars kvinnan bredvid. Han avbröt läraren och i varje mening han sa (och han pratade mycket) var det som att han ville berätta hur cool och bra han var. En riktig skrytmåns och jag är egentligen inte sån men det enda som snurrade i min huvud när han pratade var, vilken självuppblåst mansgris! Hoppas han inte kommer till vår grupp igen.

Ikväll är det pub-quiz med Harry Potter föreningen som jag har tänkt att gå på. Kanske inte smartaste ideén ever men med tanke på att jag ändå bara kommer dricka alkoholfritt och kanske går hem tidigt så ska det nog inte vara någon större fara! Hoppas jag.

Imorgon börjar barnens höstlov och de ska åka bort på fredag. Jag får säkert följa med men känner inte för det, jag ser framemot att vara lite själv här i huset. Rätt skönt, även fast det kan bli lite ensamt ibland och katterna kan vara lite läskiga. Men hellre själv än hela familjen här hela tiden!

One Comment leave one →
  1. mamma permalink
    October 13, 2011 10:38 AM

    Det var jättekul att träffas! Bra att vi var kunde komma en hel vecka. Tack för fin guidning i Edinburgh! Hoppas pub-quiz-kvällen var kul. Kram ❤

Leave a Reply

