Skip to content

Feeling Fly Like It’s Quidditch

October 2, 2011

Jag har märkt att alla mina inlägg börjar med, sen sist har jag gjort… Lite enformigt och tråkigt så nu blir det en mycket mer spännande inledning.

Igår spelade jag quidditch! Det var episkt! Minst sagt. Vi började med att förbereda oss på Tevoit vilket är studentkårens slott (mer eller mindre). Facepaint, kvastar och glada miner, tror kanske några var lite nervösa också.

Jag och Lucy

Vi skulle delta i en så kallad Flashmob. Vilket innebar att vi klockan ett vandrade runt i Edinburghs innerstad i vår quidditch outfit och letade febrilt efter den gyllene kvicken.

Den gyllene kvicken

Vad vi gjorde var mer eller mindre att fråga förbipasserande turister och Edinburgh-bor om de hade sett the golden snitch. De flesta var mest förvirrade men några svarade att de hade gjort det och till slut hamnade vi på the Meadows där vi sedan skulle spela det riktiga spelet. Quidditch för mugglare. För er som undrar så kan man faktiskt spela quidditch, det funkar väldigt bra och regelboken är över 150 sidor. Väldig seriös sport. I november är det världskupp i New York. Nästa år satsar vårt lag på att åka, skulle vara galet roligt.

Vårt quidditchlag, Holyrood Hippogriffs

Quidditch är ganska brutalt och tufft. Det är sjukt kul också. Mitt lag vann vilket alltid är roligt. Vårt quidditchlag kanske i framtiden kommer spela mot exempelvis Glasgow Uni, Aberdeen Uni och St Andrews Uni. Spännande minst sagt! Om någon är intresserad av quidditch är det här: http://www.internationalquidditch.org/ den offeciella hemsidan.

Efter quidditchen fikade jag med en kompis på ett svensk café. Dom hade kanelbullar, kladdkaka och annat svensk, efterlängtat. Trötta gick vi båda hemåt och när jag väl kom hem (efter att också ha handlat) var jag galet trött. Satt framför datorn i några timmar och gjorde sen middag (pizza!) Jag hade en chillkväll. Vilket bestod av att halvliggandes i soffan äta pizza, dricka läsk och äta chips samtidigt som jag såg Nyckeln till Frihet. Så grymt bra film, imponerad. Efter filmen laddade jag ner ett program för att skriva filmmanus så idag ska jag nog försöka få lite skrivet. Bra träning inför min kurs.

 

 

 

 

One Comment leave one →
  1. October 18, 2011 9:05 PM

    Åh det där ser verkligen jätteroligt ut! Vill också prova på det någon gång.

Leave a Reply

