Skip to content

Manuskurs

September 28, 2011

Oj, det har gått nästan en vecka sen förra inlägget. Ledsen för inaktiv uppdatering… Men nu kommer iallafall en uppdatering!

I helgen var det öppet hus på universitet så jag besökte det för att se mig omkring. Väldigt coolt universitet, blir riktigt sugen på att plugga där. Blev inte shopping under lördagen också. Köpte bla en super cool True Blood t-shirt på Forbidden Planet för 15 pund.

På kvällen hängde jag med en kompis som bor i Leith. Vi åt middag, såg på Thelma and Louise och pratade om allt möjligt. Var supermysigt och eftersom det blev rätt sent sov jag över hos henne. På söndagen gick jag och min kompis runt på stan lite och sen på ett Harry Potter möte. Vi är nu ett officielt IQA quidditch team som kanske till och med ska spela mot andra skolor. Ska bli så kul och det är bra träning också. Vi ska snart bestämma namn och färger för laget! Spännande. Efter detta gick jag på bio med två polare, vi såg Tinker, Tailor, Soldier, Spy. Det var en bra film men inte så bra som vissa tidningar vill få oss att tro. Storyn är lite hoppig och jag hade svårt att hänga med ibland. Fotot var bra och miljöerna fantastiska men storyn höll inte riktigt.

När jag kom hem firade vi C födelsedag med tårta. Resten av familjen hade redan firat massa men tårtan var supergod. Jag gav honom Låt den rätta komma in, han har inte sett den än men tror nog han kommer gilla den.

I måndags så, ja du vad gjorde jag i måndags. Måste tänka efter nu. Jo juste, jag sov mest. Var väldigt trött efter helgen. Så såg en film jag precis köpt, Brighton Rock och låg i sängen till framåt ett. Sen strök jag lite skjortar, tvättade lite och åt lunch. Rätt seg dag helt enkelt, men såna dagar behövs också.

Igår gick jag in till stan och köpte en anteckningsbok inför min kurs som började idag. Kollade runt lite på stan och promenerade för det är oerhört fint väder här. Som sommar nästan. Solen skiner, inte ett moln på himmeln och temperaturer som överstiger tjugo grader. Ovanligt i regnet huvudstad!

Så idag var det då dags för min manus kurs att börja. Var ganska nervös innan måste jag säga men det var jättekul och intressant. Läraren verkar väldigt erfaren men också snäll. Vi är 14 i gruppen, en mix av olika åldrar, kön, erfarenhet och nationaliteter. Tror vi kompletterar varandra bra. Efter kursen var slut kl 12 träffade jag två kompisar och åt lunch med dom. Sedan promenerade jag hem i solskenet och nu tar jag det lite lugnt. I är ledig idag så hon hämtar pojkarna. Ikväll är det Harry Potter möte igen. Ska försöka tjäna in så många elevhemspoäng som möjligt till Ravenclaw!

Vi fick i läxa från manuskursen att i 50 ord summera en film utan att säga titeln. Nästa lektion ska de andra gissa. Har redan börjat men ska göra de där femtio orden perfekta. Har gott om tid så tänker inte stressa mig igenom det hela.

 

 

 

 

 

2 Comments leave one →
  1. mamma permalink
    September 28, 2011 8:34 PM

    Låter som en kul första uppgift på kursen! 🙂

  2. papps permalink
    September 30, 2011 6:11 PM

    As snygg tee, jag vill oxå ha en!!! T

Leave a Reply

