Skip to content

Charader

September 22, 2011

Igår var det Harry Potter möte. Jag gick hemifrån klockan kvart över sex och lämnade barnen med ris och en qourn stek (och deras pappa var såklart hemma). På vägen köpte jag en latte från Starbucks och tog sedan bussen till Teviot som är studentlokalerna. Där var det mycket folk och vi började med att i våra elevhem försöka göra olika magikerdrycket. Ravenclaw, som är mitt elevhem, vann en av fyra drycker. Något vi var galet duktiga på däremot var charader. Det var olika teman, först karaktärer, sen platser, sen saker och sist varelser. Utav 24 möjliga poäng fick vi 21, vilket var galet bra! Inte för att skryta eller nåt men jag hade väldigt stor del i charadandet och de var imponerade av hur jag agerade Barty Crouch Senior.

Personerna i Ravenclaw är väldigt trevliga och folk från de andra elevhemmen är också mysiga. Jätteglad över att jag har hittat föreningen. Vi kommer också starta ett quidditch lag och högst troligen spela mot andra skolor. Vilket kommer bli sååå episkt!

Innan jag hämtade barnen igår hände inte så mycket, jag sov, skypade, åt frukost och lunch och betraktade ett helt otroligt regn. Det regnade så mycket att det knappt går att beskriva. Det regnade så mycket att vatten kom in genom ytterdörren (som var stängd såklart). Barnens pappa ville följa med till skolan vilket var bra för då kunde vi ta bilen. Visserligen är det inte så långt men när det regnar och är uschligt är bil ganska bekvämt.

Idag ska jag planera min bok är det tänkt, får väl se om det blir så. Ska också skriva brev och reparera min klocka. Lunch borde man också göra och sen så är det en seg dag idag i skolan. Torsdagar är värst. A slutar kl 3:25 vilket är skönt men slutar J klockan 5 så det är en lång väntan. A har inga läxor som måste göras så inget sådant kan sysselsätta. J däremot har ganska mycket läxor som måste göras när han kommer hem, vilket är närmare 5:30. Självklart är han trött då. Plus att alla läxor måste vara gjorda till fredag. Men det finns värre saker i världen.

(Boken som jag lånade från biblioteket blev the Catcher in the Rye, intellektuella Wilma!)

No comments yet

Leave a Reply

