Skip to content

Biblioteket

September 20, 2011

Igår såg jag första avsnitter av True Blood säsong tre på channel 4 player. Ser fram emot resten av avsnitten! Det blev ingen skrivträff igår kväll för vi åt midddag vid runt sju och så var det mörkt och uschligt ute. Orkade helt enkelt inte ta mig över halva stan. Men det var en trevlig och god middag. Vi åt Shepard’s Pie (qournfärs, morötter och lök med potatismos ovanpå, väldigt skotskt) med lite olika sorters grönsaker till. För första gången i den här familjen existens (typ) åt alla tillsammans och samma mat. På tiden tycker jag med jag antar att om man jobbar mycket och stressar är det svårt att få tiden att gå ihop. Vilket får mig att inse något, karriär med galna arbetstider är inget för mig. Det får helt enkelt bli ett normalt nio till fem jobb eller något kreativt med urusel lön men där man kan bestämma sin egen tid. Det är det senare som jag försöker uppnå just nu. Jag ska försöka skriva mycket men just nu är jag oinspirerad. Ska dock tvinga mig själv att skriva klart novellen jag håller på med nu så jag kan skicka in den till tävlingen den ska in till.

Idag är planen att besöka biblioteket för att låna nya böcker (nej, jag har inte läst ut de jag lånade senaste) och sedan gå till Sport Direct i St James Mall. Där hoppas jag hitta bra träningsbyxor till ett ännu bättre pris. Från och med idag ska jag också försöka lägga mig tidigare och gå upp tidigare. Gå upp absolut senast nio är planen vilket ändå är sent om man tänker på folk som jobbar eller pluggar.

One Comment leave one →
  1. Papps permalink
    September 21, 2011 7:36 PM

    Sheperds pie vegostyle låter najst! Skall nog testa det snarast… Papps

Leave a Reply

