Skip to content

Jeans

September 19, 2011

Idag har jag köpt jeans. De är ljusblåa, ganska tighta och kostade bara 12 pund. Kändes som ett värt köp. I var ledig från sitt jobb idag så vi gick tillsammans och kollade i lite affärer. Var väldigt trevligt om än lite stressigt då I inte är världsbäst på att planera sin tid.

Igår såg jag första avsnittet av Downton Abbey säsong två. Var sjukt bra men blev lite nostalgisk när jag såg introt eftersom jag brukade titta med mina föräldrar. Fast jag var inte helt själv när jag såg det, en av katterna (Padme) la sig i mitt knä och sov. Sötare katt är svårt att hitta!

Föräldrarna har bestämt sig för att det är dags för pojkarna att börja äta ordentligt vuxen mat. Så igår var det paella som stod på menyn. Det var inte populärt kan jag säga. Jag tyckte det var gott men pojkarna var inte glada. De åt lite men väldigt långsamt. Föräldrarna skulle gå på bio den kvällen och egentligen var det inga problem med mig. För barnen ska vara i säng åtta och föräldrarna skulle gå typ kvart över. Dock eftersom denna maträtt var äcklig enligt barnen så satt de fortfarande vid matbordet när klockan närmade sig halv nio. Föräldrarna var tvugna att gå och jag lämnades med en övertrött liten femåring och en hanterbar nioåring. A grät som bara den men jag lyckades få honom att lugna ner sig och ta på sig sin pyjamas och krypa i säng. Han var verkligen övertrött och somnade på bara tio minuter småsnyftandes. Så de var båda i säng innan nio då jag skulle se Downton Abbey, yay!

Nu så är I iväg och hämtar barnen och jag ska försöka skriva klart en novell till en novelltävling. Deadlinen närmar sig så jag måste ta mig i kragen och få det gjort. Ikväll träffas en förening som handlar om skrivande och publishing, ska nog gå på deras första möte kl åtta. Man kan ju alltid se vad det är liksom.

En kopp varm chocklad och ett wienerbröd står bredvid mig, nu ska här skrivas!

No comments yet

Leave a Reply

