Skip to content

Ravenclaw och Jane Eyre

September 17, 2011

Igår var det sortering. Efter fyra mycket intensiva utmaningar var det så dags för mig att röra mig mot den magiska hatten. Jag satte mig på pallen och blickade ut över salen med de höga välvda fönstrena och de fyra långborden som tillhörde Hogwarts fyra elevhem. Hatten sattes på mitt huvud och plötsligt utbrast en röst,

“RAVENCLAW!”

Applåder hördes genom salen och jag satte mig vid det blåa bordet. Jag fick ett mycket trevligt mottagande och kände mig nöjd med mitt elevhem. Det bjöds på massa godsaker och honungsöl. Jag har länge känt en tillhörighet till Slytherin men måste säga, att jag är en Ravenclaw känns väldigt bra.

Idag sådär dagen efter tog jag det rätt lugnt. Jag segade på förmiddagen och efter två rätt fantasilösa smörgåsar till lunch begav jag mig till the Filmhouse. Skulle nog beskriva det som Edinburghs motsvarighet till Cinemateket. Filmen för dagen blev Jane Eyre  och jag har inte läst boken eller sett någon av filmatiseringarna tidigare. Filmen var riktigt bra och jag kan förstå varför boken är en klassiker. Är också väldigt sugen på att se Tomas Alfredssons nya film, Tinker, Tailor, Solder, Spy. Kanske blir nästa helg vem vet! Biobiljetten var iallafall väldigt billig, bara £5.5.

 

One Comment leave one →
  1. September 22, 2011 5:41 PM

    Ååååååh det låter helt underbart det där ju, typ som på riktigt. Var är ni någonstans? Är det någon lokal som ni har eller en skola typ?

Leave a Reply

