Skip to content

Sick Stuff aka Genus-Wilma

September 15, 2011

Fettes

Igår vad jag ute och gick. Jag gick förbi skolan där Tony Blair gick, Fettes heter den och är så galet snobbig att jag inte vet var jag ska ta vägen. Femtio meter ifrån Fettes ligger Broughton High School. Klasskillnader. Jag blir irriterad. Plus att de inte är särskilt genusmedvetna på pojkarnas skola. När flickorna har gympa har de små kort kjolar, skojar inte de är typ 10 centimeter långa. Inte nog  med det det är bara pojkarna som får spela rugby. Pratade med en av ex antal snobbiga mammor idag och när jag frågade vad hon jobbade med blev hon typ chockad. Nej jag är hemmafru. Jag bara, jaha okej det är ju trevligt att umgås med sina barn. Hon, ja och min man har sin karriär så det är ju väldigt viktigt. Suck. Om jag bor kvar i detta land när jag har egna barn ska de gå på en kommunal skola eller kanske Steiner skolan, som har värsta ryktet. Som flummig och konstig, låter bra!

Broughton High School

 

2 Comments leave one →
  1. mamma permalink
    September 15, 2011 7:44 PM

    Bra! Heja Wilma! 🙂

  2. Holey permalink
    September 15, 2011 8:51 PM

    Inte okej någonstans 😦

Leave a Reply

