Skip to content

The University and the Water of Leith

September 7, 2011

Mitt rum är betydligt mer organiserat och fint nu efter gårdagens städning. Det känns ganska belönande att städa det här rummet, eftersom jag inte har galet mycket grejer så går det rätt fort också. I mitt förra hem i Stockholm var det svårt att ens hitta plats för alla saker som man samlat på sig under åren, här finns det till och med plats för nya saker!

I måndags gick jag till kontoret för Open Studies vid universitet. Jag hade lite frågor om kursen jag ansökt till och fick några halv tafliga svar. Men det var nog mening att jag skulle gå just den dagen för på vägen hem upptäckte jag att universitet hade öppet hus. Nyfiken som man är gick jag in i de olika byggnaderna och ställde massa frågor. Det måste erkännas, jag blev lite förälskade i universitet här i Edinburgh. Risken eller chansen beroende på hur man ser det är ganska stor att jag blir kvar här för att plugga. Lite tidigt att säga än men sannolikheten finns. Jag pratade med en väldigt trevlig kvinna som ledde utbildningen i hållbar utveckling, det kändes som Globala. Jag har nästan bestämt mig för att det är den utbildningen jag vill gå om jag pluggar här i Skottlands huvudstad. Det som verkligen lockar mig med kursen är att den inte är heltid utan att man ska kombinera med andra ämnens områden så som, religion, politik, historia etc. Det mesta inom samhällskunskap fungerar. Så sa fundera lite mer och vem vet, kanske jag ansöker! Spännande!

Igår, tisdag, sov jag lite längre än planerat och han inte med så mycket som jag hoppats. Men gick iallafall på en trevlig promenad längs Water of Leith. Ville gå längre men skulle inte hunnit så kanske jag samma rutt idag igen men lite längre. Vädret är väldigt fint här just nu, solen skiner och vinden blåser. Jag älskar när vinden blåser, det får mig att känna mig levande på något sätt. Jag sover för det mesta till tio men jag ska försöka ändra mina dygnsvanor lite så jag sover till kanske halv nio, nio istället. För trots att jag sovit tio timmar i natt är jag lite trött och seg. Tror nästan jag sover för mycket! Vi får väl se hur det går att komma upp tidigare men skam den som ger sig! 

Down by the River

 
 
 

Posing!

 

Smile!

 

St Bernard's Spring Well

4 Comments leave one →
  1. mamma permalink
    September 7, 2011 1:56 PM

    Så fint det ser ut på din promenadväg! Är det nära där du bor? Puss & kram

  2. Moa Forsberg permalink
    September 8, 2011 7:02 AM

    Å fina jag saknar dig!

  3. Papps permalink
    September 11, 2011 9:33 AM

    Verkar vara lite lugnare flöde i floden nu än vad det var tidigare. Ser ut som en trevlig promenad väg. Puss. Papps

Leave a Reply

