Skip to content

Back to School

August 31, 2011

Idag började pojkarna skolan så dagen har varit väldigt annorlunda. Klockan nio gick jag ner till köket för att äta frukost och möttes utav tystnad och ett tomt rum. Kändes lite konstigt när ingen var hemma men skönt också. Till frukost åt jag macka med banan på och en stor kopp te. Väldigt gott och jag hölls sällskap av tv:n.

På förmiddagen var jag lite förvirrad måste erkännas. Vad skulle jag göra? Med alla dessa valmöjligheter! Det slutade i att jag skypade med mamma och sedan åt en supergod lunch. Pasta med pesto, ärtor och qourn. Efter lunchen begav jag mig ut på Stockbridges gator.

Weird book I saw in the Oxfam Book Store

 

Kollade i charity shops längs main street och såg plötsligt en skylt som gjorde reklam för ett café. Så jag följde skylten och hittade ett super bra café. Det ligger i anknytning med ett ålderdomshem. Det var oerhört billigt och de hade en riktig latte maskin. Jag tog en latte som var väldigt stor för £1.5 och en god cinammon swirl £1, galet prisvärt! Såg också att de hade frukost som jag kanske ska prova imorgon. Man kunde välja fem olika saker för £2.5, Scottish Breakfast here I come!

 

Men nog om mat, efter fikat gick jag och C (pappan) till barnens skola för att hämta dom. Deras skola är väldigt fin och deras skoluniformer är oerhört propra och de små barnen ser så söta ut. 😀 Vi började med att hämta A (lillkillen) som slutar innan J (stora killen). A slutar 14:50 så det är ändå rätt sent. Eleverna leddes ut av sin magister som sedan ser till att alla hamnar hos rätt förälder. Magistern var väldigt trevlig och C introducerade mig så när jag imorgon ska hämta barnen själv vet han vem jag är. Jag och Mr Mg (magistern) skakade hand och jag måste säga att jag var ganska fascinerad av det faktum att han presenterade sig som Mr och sitt efternamn. Jag har ingen aning om vad han heter i förnamn! Efter A var upphämtad gick vi till skolan matsal för att vänta på J. Klockan 15:20 slutade J och vi hämtade även honom.

Tillsammans gick vi sedan alla fyra hemåt. C köpte glass åt oss alla som ett litet treat för att skolan har börjat. Sedan följde jag med pojkarna till lekparken ett tag där de hamnade i lite bråk med ett par andra pojkar. Men ingen stor kris. Så fort vi kom hem började jag med middagen (mash med korv) och sedan åt vi. Efter middagen gjorde jag och J lite läxor och ja sen är nu helt enkelt. I (mamman) har kommit hem och klockan åtta är det läggning för de små. Inte så mycket tid helt enkelt som jag måste vara med pojkarna. Precis lagom mycket faktiskt.

 

 

2 Comments leave one →
  1. September 2, 2011 2:13 PM

    Åh vad söta de ser ut :’)

Leave a Reply

