Skip to content

Park, bio, skolstart

August 30, 2011

Måndag och tisdag har passerat sen sist. Skrev inte så mycket om söndagen, men jag klippte håret som ni såg på bilden, kollade lite på museet, köpte en ny hoodie och lite annat. Lugn men trevlig dag som avslutades med nudlar och Hitta Nemo med familjen.

Igår var det måndag och jag tog pojkarna till en stor park i the Meadows. Lekparken var galet episk som alla parker här verkar vara, väldigt påkostade. Barnen hade jätteroligt och jag var lite “galen” och lekte med dom. Sprang runt som en annan dåre och jagade dom, blev jagad och klättrade på olika mystiska klätterväggar.

Idag gick vi på bio och såg the Smurfs. Den var inte så jättebra men pojkarna gillade den verkligen. Så det var ju bra iallafall. Men trots denna underbara film var lillkillen på ett fasligt dåligt humör hela eftermiddagen och det har hållt i sig ändå till läggningen. Men men, alla har dåliga dagar ibland.

Imorgon börjar de skolan, till deras stora ilska och besvikelse. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga när de säger att de inte vill gå i skolan, jag längtade alltid till skolstarten. Men kanske var jag bara ett ovanligt nördigt barn?

Ska bli skönt med lite mer fritid när de små börjar skolan. Tror jag kommer vara lite förvirrad i början, inte riktigt veta vad jag ska göra med all tid. Men det kommer bli nice det är då säkert! 🙂

One Comment leave one →
  1. August 30, 2011 9:14 PM

    Svar: Ja alltså ibland kan jag nästan tycka att själva planeringen är lika rolig! 😀 Speciellt när man får såna där underbara idéer som gör att man bara vill ha November nununu för att kunna skriva dem.

    Och föresten så är din nya frisyr så himla fin! Det passar dig verkligen 😀

Leave a Reply

