Skip to content

The Cybermen Are Coming

August 27, 2011

Vädret, varför ska man alltid kommentera vädret. Hursom, idag har det regnat, ganska mycket.

Min förkylning är nästan helt bra nu, bara lite irriterande hosta framåt kvällen men annars bra. Och idag är det fredag, bara tanken på det får mig att må bättre. Fredag idag betyder lördag imorgon vilket innebär helg och ledighet. Inte för att mitt “jobb” här är fruktansvärt krävande men ändå, skönt att bara få ta handom sig själv ett tag. Imorgon ska jag försöka få en klipptid någonstans och sen ska jag till National Museum of Scotland. Klockan fyra ska jag träffa en kompis på ett café för en kopp te. Ska bli mycket trevligt. För söndagen har jag inga planer men det är rätt skönt.

Ikväll kommer barnens farbror och ska bo hos oss några nätter. Pappan har precis åkt till York för en universitets återträff vilket säkerligen blir trevligt för honom. Så tills det att mamman kommer hem är jag ensam med barnen, inte för att det är vare sig läskigt eller särskilt jobbigt. Särskilt inte just nu när jag har hjälpt pojkarna installera ett Dr Who spel på deras dator, de är sysselsatta om man säger så. Själv planerar jag att se tredje avsnittet av the Hour en tv-serie som jag verkligen rekommenderar. Om de fortfarande efter det är lugna och inslukade i sitt spel ska jag nog ta och spela lite Sims Medieval.

Igår diskuterade jag och pappan skrivande, han gillar också att skriva och håller på att skriva en roman. När jag berättade om Blue Oak Tree som jag har skrivit blev han genuint intresserad och bad om att få läsa den, så nu har jag skickat den till honom. Lite läskigt men han sa att han gillade titeln så det är en bra början antar jag. Hoppas lite i smyg att han ska bli galet impad och bara utbrista, jösses Wilma du har verkligen talang men tror inte det kommer hända. Dock blir jag inte nedslagen av det, skrivande är som vilket hantverk som helst, man måste öva, öva och öva.

No comments yet

Leave a comment