Skip to content

Svensk Komedi

August 27, 2011

Idag är det lördag. Planen var att besöka museet men så blev inte fallet. Istället blev det shopping för hela slanten. Jag begav mig till Old Town och alla Charity Shops där för att leta efter en höst jacka. Och tro det eller ej, jag hittade en! Den är svart och mer av en kappa. Lite konstigt broderi på ryggen men det syns knapp och så har den stora fickor och en luva. Ett fynd för bara åtta pund, okej kanske inte jättebilligt men ändå, jag tycker det var en bra deal. Jag besökte också pound land och köpte en bok, ett schampoo, en tvål och strumpor, allt för fyra pund, yay!

Lunch åt jag på, The Grind på Nicholson Street. Var riktigt trevligt ställe. Åt en wrap med grillade grönsaker och hummos med en sallad och chips vid sidan om. Lite mystiskt med chipsen (crisps alltså inte pommes). Jag gick runt lite mer på stan och besökte lite olika ställen, klockan fyra träffade jag en kompis på ett superduper mysigt te-café. Fantastisk atmosfär och gott te med frukt scone. Min kompis kände en som jobbade där som också är med i Harry Potter föreningen, han var riktigt trevlig om ni förstår vad jag menar 😉

Vi drack te väldigt länge och sen visade min kompis mig sin lägenhet, the meadows och lite annat. Vi köpte vår middag från the pie maker och sedan gick vi på en show. Komikern var faktsikt svensk, Tobias Persson och han var jätterolig. Skrattade nästan lika mycket som på Potted Potter. Han blev mäkta förvånad när jag efter showen pratade svenska med honom, men jag tror han uppskattade att jag tillkännagav min svenskhet 😉

Nu börjar klockan närma sig halv tio och jag tror jag ska ta och se en film innan jga går och lägger mig. Vilken film det blir har jag inte bestämt än, men något bra blir det nog.

No comments yet

Leave a Reply

