Skip to content

School Uniforms

August 24, 2011

Jag är fortfarande förkyld, men bättre idag än vad jag var igår! 🙂 Pappan gav mig lite vitamin piller typ vitamin c och jag tror faktiskt det hjälpte. Plus att jag gick och la mig halv tio igår och vaknade lite efter nio, sömn fixar allt. Igår gjorde jag något med barnen som aldrig skulle hända i Sverige. Vi provade alla skoluniformsgrejor för att se att de passade. Deras skoluniform är oerhört proper men också väldigt söt, lite jobbigt bara att de måste ha shorts och knästrumpot året om. Måste vara galet kallt på vintern!

Inte nog med skoluniformsprovande, vi besökte också biblioteket vilket inte resulterade i sofistikerad litteratur utan istället tre dr Who dvd:er och en pokémon bok. Jag skaffade också ett lånekort så ska snart ta och låna lite böcker. Det är ett sätt som jag ska försöka spara pengar, låna böcker istället för att köpa dom. Det kommer bli svårt för jag älskar att köpa böcker men det ska nog gå, disciplin! Biblioteket annordnar även kvällskurser som jag ska kolla upp på lördag, var lite billigare än de som universtitet ordnar men vi får se. Väldigt lockande med att plugga på uni även om det bara är två timmar i veckan.

Idag har vi inte gjort jättemycket, rensat lite i pojkarnas leksaker och fyllt en påse med saker för charity shops. Ser lite finare ut i vardagsrummet nu men fortfarande lite av ett kaos av lego och andra leksaker. Vi gjorde också ett tappert försök att gå till frisören men det var stängt, kort sagt har vi inte varit ute särskilt mycket idag men det gör inte så mycket. Vädret är lite halvdant med regn och moln hopandes över Edinburgh. Men det är ganska mysigt också, iallafall när man är inne.

Nu ska jag göra mig en kopp te med honung och mjölk. (P.S. mm och mf, tack för namnsdagskortet som kom idag, alltid roligt att få post.)

One Comment leave one →
  1. Papps permalink
    August 24, 2011 4:41 PM

    Vilken perfect au-pair du verkar vara! :-))))

    Puss

    Papps

Leave a Reply

