Skip to content

Måndag med tvätt, städande och läxor

August 22, 2011

Idag var en vanlig arbetsdag, eller arbetsdag och arbetsdag. Det är lite svårt att definera det här jobbet som arbete. Allt är lite flytande. Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Visserligen är det ju soft att när man “arbetar” så är det inte med en arg chef hängandes över sig men å andra sidan fritid blir mer diffust. Jag får helt enkelt ta för mig för att få den fritid jag vill ha och behöver.

Idag har vi inte gjort jättemycket, jag har tvättat och handlat mat. Sen lagade jag lunch (ägg med toast) och efter denna fantastiska måltid städade jag pojkarnas rum. Jag skulle säkerligen kunnat få dom involverade men eftersom jag är förkyld orkade jag inte engagera dom i det hela. Det ser iallafall mycket finare ut i rummet nu, hoppas föräldrarna blir lite nöjda med min insats 😉 Vi gick till lekplatsen på eftermiddagen och lekte och filmade lite grejer. Det var trevligt och de uppträdde väldigt bra. Särskilt storkillen har skött sig exemplariskt idag, jag är så stolt.

I förmiddags tränades det viola och violin, de är duktiga båda två men storkillen är lite mer disiplinerad. Efter middagen (potatismos med “köttbullar”) så var det dags för stora killens läxor. Samtidigt skulle lillkillen träna på sin fiol med pappan, detta resulterade i galet många tårar. Konstant. I typ en halvtimme. Jösses, vilken energi att han orkade! Men stora killen kämpade på väldigt bra med sina läxor.

Imorgon blir det väl mer av samma vara skulle jag gissa, hoppas min förkylning är bättre då!

No comments yet

Leave a Reply

