Skip to content

A Weekend

August 21, 2011

Helgen som har gått har trots förkylning varit innehållsrik. I fredags kollade jag runt på stan, gick på Edinburgh Book Festival samt köpte the Sims Medieval, vilket är väldigt roligt. På kvällen åt jag som planerat fish and chips, en gigantisk portion som även räckte till lunchen på lördagen. Igår (lördag) träffade jag två från Harry Potter föreningen vilket var super trevligt, engelskan flöt på så mycket bättre i deras sällskap än med familjen, väldigt konstigt. Vi tre pratade om allt möjligt med mest Harry Potter. Vi skrattade och fikade som riktiga kompisar, roligt med skotska vänner! Sen efter fikat begav vi oss till Old Town och de visade mig runt lite och tipsade om alla coola ställen. Måste verkligen utforska mer där senare under året 🙂

Idag träffade jag min svenska kompis Elin vilket var super trevligt. Skönt att få prata lite svenska då och då. Vi såg två shower på Free Edinburgh Fringe och åt lunch på the Mosque Kitchen vilket var väldigt prisvärt. På eftermiddagen åt vi supergoda crepes med chokladsås och jordgubbar i. Fortfarande mätt efter dom så vi får se vad jag hittar på till middag.

Jag är ledsen att jag inte uppdaterat mer regelbundet den här helgen, har inte riktigt hunnit men lovar att jag ska bättra mig när pojkarna börjar skolan. Det är som att det kommer förändra allt. Jag ska börja blogga mer aktivt, börja träna, skriva och går ditt och datt när de börjar skolan. Får väl se om det faktiskt blir så, någon sorts aktivitet måste jag iallafall ha annars kommer jag bli grymt uttråkad. N

Nu ska jag ta ett bad och sen göra någon sorts middag, får se vad som hinns med innan familjen kommer hem igen, kanske se klart Invictus som jag började kolla på igår och så vill jag spela Sims Medieval!

2 Comments leave one →
  1. Papps permalink
    August 22, 2011 9:58 AM

    Glöm inte att kolla in andra avsnittet av The Hour. Blir bättre och bättre faktiskt… Riktigt snygga miljöer oxå, kolla in den supernajsa vägklockan som zoomas in två gånger. Puss. Papps

  2. August 22, 2011 4:04 PM

    Precis sett klart avsnitt ett, fett awesome. Jag kan kolla ändå till avsnitt fem på bbc iplayer 😉 AWESOME 😉

Leave a Reply

