Skip to content

It’s Friday, Friday, Getting Down on Friday

August 19, 2011

Det råder lite lätt pack-kaos i rummet intill. Familjen ska bege sig till Inverness så jag är själv hemma från fredag till söndag. AWESOME! Jag är förkyld vilket suger men å andra sidan nu kan jag verkligen vila upp mig. Idag är planen att kolla lite i olikacharity shops efter lite kläder och sen gå hem och köpa med mig fish and chips. Denna fettiga måltid ska intas framför en bra film, soft!

I dagarna som gått har jag varit mycket med pojkarna. Det har faktiskt inte varit galet jobbigt. I början tyckte jag det var jätte jobbigt men nu har jag vant mig. Matlagandet går mycket bättre och tvättandet med. Vi har gjort massa saker, varit i parken, på lekplatsen, fikat, varit på en show på Edinburgh Fringe, gått på museum och massa annat. Jag är faktiskt rätt duktig som åker runt med barnen på olika bussar i Skottlands huvudstad. Det är väldigt mycket folk ute på stan nu eftersom det är festival månad. Idag eller imorgon är min plan att bege mig till old town för att se på spektaklen som händer där, kanske gå på någon gratis show också. Vädret ska vara fint, solen skiner. Men till skillnad från Stockholm så är det inte särskilt varmt här, solen skiner men det är sällan varmare än 20 grader. Passar mig prima!

Idag eller imorgon ska jag försöka bege mig till old town för att se vad som händer där. Det är mycket som händer på stan just nu. Gatuartister och massa annat, folk som försöker få in en på deras shower. Det har faktiskt varit trevliga dagar, lite trött men annars bra. När de börjar skolan igen kommer allt bli ännu bättre. För då kommer jag helt plötsligt ha massa mer fritid. Har kollat in lite kvällskurser och Edinburgh University erbjuder massa spännande kvällskurser, ganska dyrt men inte galet. Problemet är bara att det är svårt att bestämma sig, finns både creative writing, massa spännande historia kurser och film. Vet inte riktigt vad jag vill plugga än, men hinner ju med flera kurser under mitt år här. Kul om det är på universitet, för då får jag lite insikt i hur det fungerar där 🙂

No comments yet

Leave a Reply

