Skip to content

Castle Day

August 16, 2011

Några dagar har gått sen senaste uppdateringen. En fullspäckad helg och en måndag med Harry Potter show. Helgen var oerhört rolig, en kompis från Stockholm var här och jag var med henne och hennes kompis. Det var fett episkt! Väldigt skönt att vara med jämnåriga och inte au pair familjen. De är en fin familj men ändå, man behöver lite egen tid. I helgen ska de alla fyra till Inverness så då har jag huset för mig själv, perfekt 😀

På lördagen gjorde vi inget jättespeciellt, gick mest runt och kollade i affärer, åt mat och hade trevligt. Söndagen däremot var ett äventyr utan dess like (skapa spänning 😉 ). Vi började dagen med en gigantisk frukost, scottish vegetarian breakfast.

Mastig frukost

Efter denna fantastiska måltid begav vi oss till slottet som ligger i mitten av Edinburgh. Det var en väldigt atletiskt marsch upp.

Vi kom till slut upp till slottet och betalade 15 pund för att få se all dess storhet.

Efter detta fina äventyr begav vi oss vidare till Greyfriars Cemetery för att se Thomas Riddels grav. Det var antagligen här ifrån som JK Rowling fick namnet till tidernas skurk!

När hungern började sätta in gick vi genom halva stan till kanten av Leith för att äta middag på ett ställe som hette: Nom de Plume. Supermysigt med massa vegetariska och veganska alternativ. Jag tog en Mezze tallrik för sju pund och det var värt varenda öre (pence)!

Som att vi inte hade haft nog med roligt denna dag bestämde vi oss för att avsluta det hela med att se Harry Potter igen! Denna gång i 2D vilket jag tyckte blev en bättre upplevelse 😀

Igår var jag och lillkillen på en show som hette Potted Potter och handlade om (surprise) Harry Potter. Den var så rolig, har inte skrattat så mycket på evigheter. Lillkillen gillade den också, nästan lika mycket som jag. Var verkligen underbart! Till middag lagade jag pasta pesto med ärtor, jag börjar få in snitsen med matlagning och tvättning nu. Matlagning är ganska kul och tvätten inte så jobbig. Jag strök också igår, pappan var förvånad över att jag inte hade strukit skjortor förut men accepterade min förklaring att vi inte hade skoluniform. Jag berättade också att jag inte kan knyta slipsar, vilket vi båda kom överens om var viktig kunskap i detta skoluniformens land.

Idag händer inte så mycket, regnet duggar utanför och jag och pappan gör en rotfruktsoppa till stora killens besvikelse.

 

 

No comments yet

Leave a Reply

