Skip to content

Mad Science

August 12, 2011

Idag tog jag pojkarna till en gratis Show på Edinburgh Fringe. Mad Science hette den och eftersom båda pojkarna vill bli forskare när de blir stora passade det utmärkt. Att jag lyckades ta rätt buss och sedan gå av på rätt station och hitta rätt är faktiskt ett bedrift. Massa folk ute på stan just nu, är tydligen alltid så under festival tider. Var en väldigt lång kö till showen och vi hade tur att vi ens fick komma in, alla i kön fick inte plats!

Showen var väldigt underhållande, pojkarna var lyriska och jag hade också roligt. De var två som höll i showen och huvudpersonen hade verkligen karisma. Jag var som trollbunden 😉

Professor Kaos

Efter denna underhållning gick vi till en bänk för att äta lite. De små (och jag) blir på dåligt humör utan mat  😛

Vi begav oss sedan till bussen för att ta oss hem. Leith har gått ner igen och jag tror faran för översvämning är över. Men igår var det verkligen nära, polisen hade till och med spärrat av bron över floden nära oss.
Om någon halvtimme/timme kommer barnens sextonåriga kusin över, han ska sova här i natt. Blir nog trevligt, om inte annat är han populär bland sina två kusiner 😉 Tydligen är fredagar fish and chips day så det är ju lovande 😀
Imorgon ska jag träffa en kompis från Sverige, ska bli så roligt 😀 Äntligen lite egen tid och i trevligt sällskap! Och en till bra sak, på måndag ska jag och Alex se Potted Potter 😀
2 Comments leave one →
  1. Papps permalink
    August 12, 2011 4:31 PM

    Håller du på att transformera Lexi till ett potterfan?

Leave a Reply

