Skip to content

Översvämningen är nära

August 11, 2011

Idag var planen att gå till en Science Show på Edinburgh Fringe men vi var lite för sega i starten vilket resulterade i att vi inte skulle hinna. På förmiddagen duschade jag och gick sedan ut för att handla. Till lunch lagade jag potatismos, ärtor och sojakorv med grönsaker till. Efter lunchen och lite tvättande begav vi oss istället mot City Farm. Vi skulle ta buss 27 men när jag inte hittade busstationen frågade jag om hjälp. Kvinnan förklarade att vi var ganska fel ute och att vi istället skulle ta 29 mot Princes Street och sedan byta till buss3 eller 33. Vi kom mycket riktigt fram till Princes Street men istället för att ta nästa buss ville pojkarna leka på lekplatsen i närheten. Varför inte tänkte jag. Efter lekandet gick jag med på att de skulle få varsin glass. Efter detta var de båda väldigt trötta, därför begav vi oss hemåt istället. En trevlig promenad på cirka 25 minuter. Det mest spännande stoppet var vid floden Leith som rinner väldigt nära oss. Rinner är nog fel ord att använda just nu, den forsar. Kraftig nederbörd de senaste dagarna har resulterat i att den nästan är översvämmad.

 

När vi kom hem gjorde jag Chai Latte till barnen och sedan plockade jag i hela huset mer eller mindre. Men allra mest försökte jag få lite ordning i mitt rum, det är mer välorganiserat nu men behöver fortfarande städa och organisera mer. Till middag gjorde jag couscouse och qourn bitar vilket var förvånansvärt lätt. Om ett tag kommer mamman och hennes vänner hem, då ska vi se mammans program som visas på BBC4 och med lite tur så firas detta med sushi!

One Comment leave one →
  1. Papps permalink
    August 11, 2011 7:23 PM

    Vilken supernajs dag! Spänning och god mat, vad mer kan man önska sig. Du håller ju på att bli värsta Gordon Ramsey kocken. Mash and bangers låter smaskigt, med ärter till oxå. Blir det mer regn får ni nog börja bygga sandsäcksbarrikader. ;-))) Papps

Leave a Reply

