Skip to content

Cars 2 och lite annat

August 10, 2011

Idag har varit en lång dag. Fortfarande trött efter allt resande. Idag har jag mer eller mindre varit med pojkarna hela dagen. Först gjort frukost, sen tvättat, sen varit lite vid datorn, sen hängt tvätten. Efter det var det dags för lunch. Jag lagade baked beans med stekt ägg och toast. Lillkillen gillade inte ägg och storkillen gillade inte baked beans. Suck. De är väldigt petiga med maten… Men de åt iallafall och inte minst, jag tyckte det var gott. Efter lunchen begav vi oss till bion för att se Cars 2 i 3D.

Vi gick, åkte buss och köpte snacks. Sen köpte vi biljetter. Jag är ganska stolt över att jag lyckades med allt det här i en främmande stad. Filmen var faktiskt rätt bra, inte lika bra som tex Toy Story men ändå okej. Jag plågades iallafall inte. Under filmen åt jag de mest underliga snacks, tofee fyllda popcorn. Var ganska gott men väldigt konstigt. Efter filmen skulle vi bege oss tillbaka, lillkillen var jättetrött och den stora killen vägrade ta bussen. Vi gjorde en kompromiss, gick en bit och tog sedan bussen. Väl hemma gav jag dom lite snacks och sedan packade jag  upp deras resväska. De har så galet mycket kläder och så oerhört lite plats. Till middag lagade jag, till pojkarnas glädje, pasta med pesto. Mycket populär rätt här i hushållet vilket är rätt ovanligt då de är väldigt petiga. Efter middagen satte sig pojkarna vid tvn och jag gick upp för att skypa med mina föräldrar, vilket fick mig på grymt mycket bättre humör. Fortfarande oerhört trött, vet inte riktigt hur jag ska orka imorgon men det ska nog gå. Kommer inte vara i närheten av lika mycket att göra när barnen börjar skolan igen, så det blir bra 😀 Men jag måste ändå komma ihåg att det inte är så jobbigt att gå på bio och andra aktiviteter, kunde ha ett värre jobb, typ galejan 😉

 

2 Comments leave one →
  1. Papps permalink
    August 11, 2011 4:36 PM

    Du har det supernajst Wilma! Du lär dig att fixa mat oxå. Värsta husshållsskolan. Ha en trevlig sushimiddag ikväll. Kul att Ish vill fira med dig. Hon kan bli en viktig kontakt för dig i framtiden. ;-))) Pupp. Papps

  2. Papps permalink
    August 11, 2011 4:39 PM

    P.S. Nästa gång väljer du film. Papps

Leave a Reply

