Skip to content

En ogästvänlig biltur

August 9, 2011

Idag ska vi högst troligen åka tillbaka till Edinburgh. Åker om kanske en timme eller två. Jag är galet mätt efter att ha ätit en mängd stekta potatisar med kikärtsbiffar till. Det var väldigt gott, så lätt värt det 😀

Igår hände inte särskilt mycket förutom den typ läskigaste upplevelsens i en bil ever. De vi bor hos nu har en stor galen hund och en mindre inte lika galen. Så jag, barnen, deras farmor och hennes man skulle ta hundarna på en promenad. Fair enough tänkte jag, det kan ju inte vara så hemskt. Det var det! För att komma till platsen för promenaden var vi tvugna att åka bil. Hundarna var i baksätet och skällde som om det var det sista de skulle göra i hela sitt liv. Den stora hade munkorg vilket var tur då han ideligen försökte bita på saker i bilen. Det var riktigt obehagligt. Inte farligt för hundarna var bunda men läskigt. Konstant skällande i tjugo minuter. Suck! Bilen luktade blöt hund, vilket inte direkt förhöjde upplevelsen. Men men, alla upplevelser utvecklar en. En sak är då säker, jag ska aldrig skaffa en hund. Inte heller ska jag någonsin bo på landsbyggden. Har testat på det ett tag nu, här i England/Wales och Frankrike. Verkligen ingenting för mig. Har lite lätt stads-abstinens. Men snart ska jag tillbaka till mitt kära Edinburgh 😀

I helgen ska jag högst troligen träffa en polare från Stockholm, ska bli awesome 😀 Saknar alla kompisar och tro det eller ej att prata svenska med folk. Visserligen är jag bra på engelska men inte i närheten av lika bra som på svenska. Så det ska bli jätteskoj. Kanske ska äta middag med en annan kompis imorgon kväll, men det är mer osäkert. Vi får helt enkelt se hur det blir. Hursom börjar jag bli lite trött på resande och känner mig mer än redo för att komma “hem”. Ska riktigt ta tag i att organisera mitt rum så det passar mig perfekt och inte den förra au pairen. Ska shoppa lite nya kläder, saker att hänga på väggarna och kanske något annat trevligt.

Tydligen ska det vara mellan 11-15 grader och heavy rain i Edinburgh imorgon, and honestly, I don’t mind.  😀

One Comment leave one →
  1. Papps permalink
    August 9, 2011 7:00 PM

    A truly near death mad dog experience! Finns det ingen som kan hålla pli på byrackorna?

    Måste bli skönt att få komma hem til big E och ditt rum. Hem och fixa iordning lite inför hösten. Pupp. Papps

Leave a Reply

