Skip to content

Imorgon bär det av, igen

July 31, 2011

Även denna dag har bjudit på solsken. Idag åkte mamman tillbaka till Edinburgh för att jobba. Jag, pappan och pojkarna ska dock ha semester i några dagar till. Imorgon förmiddag åker vi till Orleans för att campa en natt och sen vidare till Normandie området för två nätter på hotell. Ser inte jättemycket fram emot tältningen eller bilandet men bo på hotel säger man ju inte nej till! På hotellet kommer även barnens farmor och hennes man att bo så vi får hålla oss borta från fisk och helst inte äta ägg och mjölk. Det är ganska coolt att deras farmor och “farfar” är veganer 🙂 Vet inte om jag kommer ha internetuppkoppling under de närmaste dagarna men vi kan hålla tummarna! 🙂

Idag läste jag ut boken jag har läst de senaste dagarna, Hide and Seek av John Rebus. Den utspelar sig i Edinburgh och jag läste en annan del innan jag åkte. Det var riktigt roligt att läsa den här delen nu när jag spenderat en del tid i Edinburgh, kände igen ställen och började mer och mer känna mig som en inhemsk Edinburgh-bo. Okej, inte riktigt, kanske lite att överdriva men mer än innan jag åkte iallafall (vilken överaskning 😉 ). Nu läser jag ännu en Crime-roman, denna gång en amerikansk sådan. The Killer Inside Me av Jim Thompson heter den och jag tror den kommer vara riktigt läsvärd.

Ikväll blir det lite av en improviserad middag, lite gnocchi, lite bönor, lite crepes, lite pasta sås. Vi får helt enkelt se vad vi lyckas skrapa ihop, känns lite överdrivet att åka och handla när vi lämnar stället imorgon. Det viktigaste är trots allt att få någon sorts mat. Just nu dricker jag kopiösa mängder vatten för att inte bli uttorkad, det funkar bra 🙂

No comments yet

Leave a Reply

