Skip to content

Mot grottorna and beyond!

July 26, 2011

Idag har varit en väldigt bra och rolig dag. Vädret har varit bättre och mitt humör har varit på topp. Sov till tio, åt frukost och framåt tolv åkte vi från vårt bed and breakfast. Vi åkte förbi väldigt franska städer och massa solrosfält. Väldigt vackert och med vinden lekande i mitt hår kände jag mig på topp. Vi stannade i en utav alla franska byar och åt lunch. En mycket god omellet med sallad och coca cola. Måltiden avrundades med choklad crepes. Det var en trevlig resturang, med röd-vit rutiga dukar och franska servitriser. Vi åt i närmare en och en halv timme innan vi begav oss vidare, mot grottorna som var dagens utflyktsmål.

Vi kom fram till grottorna och mötes utav massa fransmän. Vi var inte de enda som tänkt besöka dessa grottor idag det var då säkert. De enda tiderna som var lediga var tjugo i sex och sju, vilket skulle innebära tre timmars väntan. Detta innebar att vi inte besökte dessa grottor. Mamman var lite upprörd över detta och vi försökte hitta en annan väg in. Vi hittade faktsikt en väg och om en av oss inte åkte ner kunde vi smitta in i en bur som skulle ta oss ner till djupet. Men vi kom alla fram till att det nog inte var en så bra idé. Detta ledde till att vi begav oss till skogen och gick längs några stigar i jakt på röda ekorrar. Vi hittade inga ekorrar men pojkarna uppskattade nog äventyret.

På vägen tillbaka lyssnade vi på min ipod och på de två låtar jag i nian gjorde. Mamman och pappan var imponerade och mamman sa till och med, jag kanske kan använda en av dom här i någon av min film. Please do, I really don’t mind 😉 Det skulle vara rätt coolt. Nu är föräldrarna ute och springer och jag tar handom barnen. Lillkillen spelar pokémon och storkillen ser på tv med mannen som äger det här bed and breakfastet. Snart ska vi äta middag vilket garanterat inkluderar en mastig efterrätt.

One Comment leave one →
  1. Papps permalink
    July 27, 2011 8:04 AM

    En trevlig och lite spännande dag. Bra att ni inte smet in olovandes i en bur som skulle föra er ner i djupet…

    Pupp

    Papps

Leave a Reply

