Skip to content

Chateau De Biron

July 26, 2011

Vädret här i Frankrike har varit lite sisådär. Molnigt, regnskurar och inte jättevarmt. Iförgår tog vi det mest lugnt på boendet. Spelade boule och cricket. Cricket är svårare än det ser ut må jag säga. Att träffa bollen när man får den kastad emot sig går an men att kasta bollen själv med rätt teknik är nästan omöjligt. Jag kände mig oerhört fånig men de två som lärde mig för väldigt förstående.

Igår regnade det mer eller mindre hela dagen men vi höll humöret uppe och begav oss till ett slott. Chatuea du Biron, Byron’s Castle more or less 😉

Det var ett gammalt slott och ett väldigt fint sådant. Välbevarat och stort.

På väg upp mot slottet

 

Trots dåligt väder hade vi riktigt roligt på slottet. Idag kanske vi ska besöka några grottor så det kan bli intressant.

Pojkarna spelar pokémon efter att jag introducerat spelet till dom. Min nintendo DS går varm och de verkar verkligen gilla spelet. Min taktik att få dom att gilla saker som jag gillar går framåt.

Pokémon-check.

Harry Potter- check för en utav dom.

 

 

2 Comments leave one →
  1. Papps permalink
    July 26, 2011 10:05 AM

    Hej Lord Biron of Bergerac! Det ser ut som det “riktiga” Frankrike runt omkring slottet. Nice miljö. Smart drag att introducera kidsen till Pokemon. Du vet precis hur du som big sister inna da family skall vara. Ställa upp med lånedator till Ish och sysselsätta boysen med games av olika slag. Ta det easy med das finkbräu… Hehe. Pupp. Papps

  2. mamma permalink
    August 8, 2011 7:13 PM

    Syggt collage! Ser att du fått användning för regnjackan! ❤

Leave a Reply

