Skip to content

Cherryhill

July 22, 2011

Jag har inte haft tillgång till internet på ett tag. Men har skrivit lite i Word, så lägger bara upp det. Mer detaljerad uppdatering kommer senare, imorgon högst troligen. Framme på ett väldigt engelskt B&B i södra Frankrike.

17:e juli

Ligger i en gigantisk säng i ett gigantiskt hus. Ett oerhört
fräscht badrum tillhör rummet och två stora fönster gör det möjligt att blicka
ut över naturen. Tänk att ha ett så här stort rum! Det är minst tre gånger
större än det jag har i Edinburgh. Fast jag gillar mitt rum i Edinburgh, det är
mer personligt. Plus att jag föredrar att bo litet men centralt mot stort och
ute i ingenstans.

Klockan är 22:11 och
jag är fruktansvärt trött. Hela dagen har gått åt till att åka bil. Vi började
vår resa från Edinburgh klockan elva och straxt efter åtta på kvällen kom vi
fram till Cherryhill, huset där vi bor i södra Wales straxt utanför Monmouth.
Forest of Dean är oerhört nära, känner Harry Potter vibbar. Det här huset är
verkligen fantastiskt. Stora fönster över allt och vackra antika möbler. Pappan
i familjens mamma och hennes man äger huset och kommer hit imorgon. Jag har
redan träffat dom så det känns inte så nervöst (det var dom vi bodde hos i
London) däremot är jag nervös inför mötet med hundarna. Som uppenbarligen bor
här, jag har sett deras hundkojor. Hoppas dom är små och snälla!

Bilresan gick bra fast regnet öste ner mer eller mindre hela
dagen. Det regnade så mycket att man knappt såg ut. Det var den kraftiga
nederbörden i kombination med mycket trafik som gjorde att resan tog så lång
tid.

Jag har fått så mycket inspiration till att skriva de
senaste dagarna. Ska bli riktigt roligt att komma igång med skrivandet igen!
Tur att jag tog med datorn, ska definitivt skriva i Frankrike.

18:e juli

Lillkillen ligger lutad mot mig och spelar Tetris på mitt
nintendo DS. Han är inte jättebra. Men han lär sig J Idag har jag träffat
hundarna. En var liten och snäll, en var stor och galen. Men den stora har
lugnat ner sig lite nu och skäller inte på mig vilket är bra. Det är väldigt
lantligt här, natur så långt ögat kan nå. Skulle bli galen av att bo här hela
tiden, även fast det är ett stort och fint hus.

Tidigare idag har jag lekt med barnen, gungat, lekt med
leksakssoldater och massa annat. Ibland är det kul att leka med dom ibland är
det mest tröttsamt. Det är skönast när de sitter vid varsin dator eller vid
tv:n. Hehe. Ser fram emot när vi ska åka till Frankrike, gillar inte riktigt
alla hundar här och att det är så isolerat. Men vi ska bara vara här i några
dagar, fira stora killens nio årsdag och sedan drar vi vidare.

19:e juli

Igår kväll åkte vi till barnens farbrors hus. Det ligger i
Wales och huset vi bor i just nu ligger i England. Precis vid gränsen är vi
kort sagt. Den enda skillnaden man märker att dock på trafikskyltar och
liknande. I Wales står det både på engelska och deras eget språk, i England
står det bara på engelska.

Farbrorn bodde också i ett väldigt fint hus, lantligt, stort
med en damm och mindre fotbollsplan. Barnen var överlyckliga över att träffa
sina kusiner och de fyra skyndade iväg mot studsmattan. Sedan åt vi middag och
pratade. Det var riktigt trevligt.

Idag sov jag länge (igen) och åt frukost. Har inte gjort så
mycket mer trots att klockan närmar sig ett. Chillar mest just nu, barnens
kusiner är här så de är sysselsatta. Har kommit igång med planeringen av min
nästa bok. Det är riktigt roligt och jag gillar verkligen huvudpersonen. Ska
planera mer nu.

One Comment leave one →
  1. Papps permalink
    July 22, 2011 9:28 PM

    Bra att ha en ny story att fundera på. Kanske upplever du lite nya miljöer som kan återanvändas i nya boken, och kanske lite nya karaktärer… Papps

Leave a Reply

