Skip to content

En dag på museet, NOT!

July 16, 2011

Sov till nio och duschade. Åt en snabb frukost, chattade med Lisa och mina päron i någon timme eller två. Sen begav jag mig ut i regnet för att vara kulturell. National Museum of Scotland nästa! Trodde du va! På något sätt hamnade jag på en biograf istället.

“One ticket for Harry Potter in 3D at 2 please.”

Oj klockan är halv tolv, jag har inte ätit… Hungrig!

“Do you have any vegetarian food?”

“Yeah, nachos”

“Ehm okay, great and a coke.”

“Regular?”

“Yes please.”

Regular coke, hah! Den var massiv, en liter minst och jag överdriver inte. Nachosen var inte särskilt nyttiga de heller. En ostdipp till, men fett gott! Så med allt detta och bära, plus en biljett och 3D glasögon försökte jag ta mig in i salongen. Jag lyckades utan att tappa ett enda nachochips! Yay!

Sätter mig ner och slappnar av. Dricker tre stora klunkar cola. Kissnödig. Skynda ut och in igen. Äter nachos. Tittar på klockan, tjugo över två, fortfarande reklam. Börjar inte filmen snart. Tittar mig omkring och undrar om jag kanske är i fel salong. Kommer ihåg att Harry Potter relaterad musik spelades när jag kom in i salongen, måste ju vara rätt.

Så börjar filmen.

Älskar verkligen den! Självklart är boken bättre men eftersom boken är episkt bra så är filmen jättebra även fast den inte är lika bra. Hursom, det här är inte en recension.

SPOILER ALERT! Läs inte om du inte läst böckerna nu! Okej.

När Snape dör ropar någon unge, “Mum is he really dead?”. Suck! Klart han är. Hur skulle du känna dig om du först blivit attackerad av the Dark Lord och sen utav en gigantisk orm?!

När Harry sen går in i förbjudna skogen för att möta sitt öde (för övrigt min favoritscen i hela bokserien) och faller “död” ner på marken frågar ungen igen. “Is he dead?” Den här gången kan jag inte sucka utan tänker istället, läs bara böckerna!

Jag vill inte klaga, jag vill inte vara en surkärring. Men det var lite komiskt och jag är lite av en bio-Hitler. Sitt tyst och prassla inte med ditt godis, smaska inte på popcorn och sörpla inte läsk (förutom om det är en väldigt högljud del av filmen).

Hursomhelst, när filmen var slut gick jag hemåt. Lyssnade på Morrissey och var allmänt glad. Kollade i lite affärer men köpte inget förutom tofsar och hårspännen (ja jag börjar få så långt hår nu!) och sen tog jag en fika på Café Nero. Sedan hem och chillar. En riktigt bra dag.

3 Comments leave one →
  1. Papps permalink
    July 16, 2011 7:17 PM

    What a wonderful day!

  2. Tina permalink
    July 16, 2011 7:21 PM

    Låter härligt!

  3. Tina permalink
    July 21, 2011 4:49 PM

    Vi – Ann-Sofi, Viktor, Felicia o jag – var också på Harry Potter i fredags. T o m jag tyckte den var bra! Hoppas allt är bra med dig!
    Kram Farmor

Leave a Reply

