Skip to content

Stockholm i mitt hjärta

July 13, 2011

Ännu en dag i Skottland. Solen skiner och jag tror faktiskt (trots mina låga metrologiska kunskaper) att den kommer fortsätta göra det hela dagen. Fint väder och lugna pojkar är alltid trevligt. Den äldre av de två bygger med lego i rummet intill och den lille plus hans pappa har gått till frisören. Jag ska snart gå ut och införskaffa lite saker jag behöver inför resan till Wales och sen vidare ner till Frankrike. Bila ner till södra Frankrike är jag faktiskt inte jättepepp på, har aldrig riktigt gillat bilar. Men å andra sidan har jag inget emot att vara i Frankrike och det är inte helt fel att se lite av landet på vägen ner.

Imorgon är det Harry Potter premiär! Jag är så peppad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det faktum att nära på alla mina kompisar redan har sett den får mig på lite sämre humör. Men ändå, att få se den i Edinburgh med ett gäng Harry Potter nördar är inte fy skam. 🙂

Det känns som jag har varit här väldigt länge men det har inte ens gått två veckor. Jag börjar redan känna mig mer bekväm i min roll som au pair och har lärt känna familjen bättre och bättre. Det måste vara ett bra tecken. Tänk om några veckor till, efter Wales och Frankrike, då kommer jag verkligen känna familjen!

Samtidigt som det är väldigt bra här och jag egentligen inte har något att klaga på saknar jag Stockholm väldigt mycket. Jag saknar att kunna gå ner till Slussen och sen vidare genom Gamla Stan och Kungsträdgården. Jag saknar att läsa DN och se på rapport. Jag saknar väldigt mycket faktsikt som jag aldrig trodde jag skulle sakna. Men jag saknar det inte så mycket att jag vill åka hem, knappast! Jag stannar här i Edinburgh ett bra tag till, minst ett år. Om jag under det året blir förälskad i staden och får riktigt bra vänner kanske jag stannar. Eller om jag hittar någon väldigt intressant linje på universitet här i staden. Vi får se, det är alldeles för tidigt att säga nu. Men en sak är iallafall säker, det som jag saknar allra mest är min familj och mina kompisar. Så om ni alla flyttar hit så jag kan träffa er och fika skulle det vara prima. Då säger vi det då! Bra! 🙂

När jag laddade in bilderna från London (inte så många) så laddades också några bilder från Edinburgh som jag inte har lagt upp än in! Enjoy 🙂

Edinburgh as seen from the local park

Vår blåa dörr

No comments yet

Leave a Reply

