Skip to content

Botanic Garden

July 2, 2011

Igår gick jag med pojkarna till de botaniska trädgårdarna. Riktigt fin park. Jättestor och väldigt välordnad. Det är en grej jag har märkt med Storbritannien, de gillar sina parker 😛 Hursom, vi åt lunch och sen visade pojkarna mig runt i parken. De hade massa gömställen i klätterträd. En sak är då säkert, pojkarna har ändlöst med energi! Vi var borta från huset i över tre timmar, ganska lång tid med tanke på att jag är rätt ny i min roll som au pair. Men det gick bra.

Vid middagen hände det mest brittiska jag någonsin varit med om (typ). Vi åt fish sticks med pommes frites och gissa vad de hade på det? Vinäger! Och inte nog med det, det var en spray flaska med vinäger. Jag är fortfarande amazed! Jag personligen skulle aldrig i hela mitt liv ta på vinäger på pommes frites men man ska var öppen för nya kulturella yttringar 😛

En annan väldigt osvensk sak hände igår. Jag pratade med grannen(!) som var väldigt trevlig. Jag är fortfarande lite inne i den svenska mentaliteten att inte hälsa på folk men när folk hälsar på en är det ju rätt svårt att inte låtsas om något.

Idag ska jag se lite mer av staden med familjen. Ska bli riktigt spännande. Hittills har jag bara sätt närområdet och de botaniska trädgårdarna. Men det jag har sett hittills har varit väldigt fint så nu har jag höga förväntningar på resten av staden!

 

No comments yet

Leave a Reply

