Skip to content

Grått Tegel

June 3, 2011

Idag fick jag mail av familjen. Det var ett riktigt trevligt mail. Ett sådant där mail som man blir glad i själen av. Har också fått deras address så om du där ute vill kanske skicka ett litet vykort säg till så ska jag ge dig addressen. Tydligen verkar de ha utlandsplaner under sommaren och utifrån deras mail så kanske man får följa med till Wales och Frankrike. Skulle vara hur roligt som helst. Vill så gärna se mer av Storbritannien och Frankrike är ju inte helt fel även fast jag inte kan ett ord franska. Det känns som det här kommer bli riktigt bra. Familjen verkar så fin och omtänksam. Ska bli jättejätteroligt och super spännande. Självklart har jag sett huset nu också, jättefint och väldigt brittisk. En sak jag har tänkt på är detta, engelska hus har rött tegel och skotska grått tegel. Undra varför? Det är väldigt konstigt. Några teorier? Min teori är att det bara beror på vilket material som finns att tillgå.

Det var allt för det här gången. Nu ska jag sova för imorgon ska jag åka till landet. Ska läsa min nyinförskaffade bok, Fallen av Ian Rankin. Den utspelar sig (surprise) i Edinburgh.

No comments yet

Leave a Reply

