Skip to content

Nostalgi för 4 Kronor

May 17, 2011

Idag var en grymt mycket bättre dag än igår. Gårdagen bestod nästan enbart av ångest och dåligt humör. Det är konstigt egentligen, hur humöret kan gå så upp och ner. Man får helt enkelt göra det bästa av situationen och fokusera på de bra dagarna.

En utav många saker som hände idag var att jag gick till GAME i Skrapan i jakt på Lord of the Rings Online. När jag letade genom de begagnade spelen hittade jag något oslagbart!

Det här spelet stirrade tillbaka på mig. Sims on Holiday. Jag minns när jag spelade det här, det var underbart och jag var minst lika beroende då som jag är nu. Det galna i det hela var beviset på att tiden då Sims 1 var stort är för evigt över. Prislappen på detta underbara pc-spel var 4 kronor. Det är helt absurt lite!

Hur gick det då med Lord of the Rings Online? Jo jag hittade inte spelet men den trevliga killen i kassan berättade att man kunde ladda ner det gratis från LOTROs hemsida. Tänk att det är gratis! Fortfarande chockad. Men väldigt glad. Så i väntan på att de 7GB:n ska laddas ner pluggar jag matte (!). 30% avklarat av nedladdningen, 70% kvar tills mitt nästa stora online äventyr kan ta sin början!

No comments yet

Leave a Reply

