Skip to content

“Well When He Tried To Get Up, I Bashed Him On The Head”

May 11, 2011

Studenskivan som ni så fint fick se bilder inför var awesome! Jag är inte mycket för att dansa men gjorde det ändå för att det var så nice stämning. Att känna typ hälften av alla på ett dansgolv är ganska coolt så då kan man inte sitta i ett hörn och bara titta på. Jag fick utmärkelsen; klassens modiga vilket var väldigt fint. Motiveringen låg i att jag trots rädsla innan klarade av Malawi resan väldigt bra samt att jag alltid är mig själv och det är respekt. Jättefin utmärkelse! Blev verkligen glad 😀 Trodde innan att jag skulle få klassen Harry Potter eller något i den stilen. Glad att jag inte fick den utmärkelsen för det hade varit lite fantasilöst.

Harry Potter ja. Mitt nörderi kring Harry Potter har fått sig en ordentlig boost de senaste dagarna. Jag har lyssnat på wrock (wizard-rock) som en galning, mest Draco and the Malfoys som jag verkligen kan rekommendera. Jag har också blivit lite insnöad på Jason Isaacs (som spelar Lucius Malfoy), han är så fin i ala intervjuer och jag måste säga att han är rätt snygg också 😉 Läste ett ganska roligt citat om honom som finns länkat här: http://forofsugarandice.tumblr.com/post/5096538117/jason-well-the-first-time-i-worked-with-dobby-i

Idag har jag engelska, in-class essay, där jag ska skriva om professor Severus Snape. Är han en hjälte eller inte? Börjar bli lite trött på skoluppgifter men det här ämnet kan man inte klaga på. Det är inte mycket kvar nu, i skolan alltså. Det känns väldigt skönt, igår var det exakt en månad kvar till studenten. Tiden har gått så ruskigt fort men ändå inte. Känns som ett annat liv när jag gick på högstadiet eller i ettan för den delen. Snart kommer nog gymnasiet kännas avlägset. Livet är allt bra underligt.

Edinburgh. Det är ju det som den här bloggen ska handla om. Om mitt liv i Edinburgh. Snart är vi där. Snart flyttar jag. Det ska bli spännande och lite läskigt. Men allra mest konstigt. Hela mitt liv har jag gjort mer eller mindre samma saker, bott i samma stad med min föräldrar, i samma rum sen jag var fem, gått i skola i samma område, ätit på samma ställen. Allt har varit likadant. Nu byter jag familj, stad, land och även vänner. Det kommer bli galet. Men också väldigt roligt och spännande.

One Comment leave one →
  1. May 16, 2011 6:17 PM

    Åh, en sådant arbete skulle jag också vilja göra! Älskar att JK gjorde seriens modigaste man till en slytherinare, bara för att spränga alla ideal. Harry Potter är min barndom.

Leave a Reply

