Skip to content

22

May 1, 2011

Tjugotvå.

Det är så många dvd-filmer och cd-skivor jag kommer ta med mig till Edinburgh. I födelsedagspresent fick jag ett fint cd-fodral med Pikachu på och det har rum för 22 cd/dvd-skivor. Jag bestämde mig för att det är allt jag tar med, det blir en spartansk flytt på kulturfronten kort sagt.

Eftersom jag alltid har prioriterat filmer före musik så blir det nog 22 filmer (plus att all musik kommer läggas in i iTunes 😉 )

  1. Nyckeln till Frihet
  2. Quadrophenia
  3. Juno
  4. Frihetens Pris
  5. Control
  6. Kes
  7. East of Eden
  8. Rebel Without a Cause
  9. Chinatown
  10. Saturday Night and Sunday Morning
  11. Inglourious Basterds
  12. Pulp Fiction
  13. Reservoir Dogs
  14. True Romance
  15. Taxi Driver
  16. Donnie Darko
  17. The Godfather Part I
  18. The Godfather Part II
  19. The Loneliness of the Long-Distance Runner
  20. Bladerunner
  21. Schindler’s List (två disc)
  22. Schindler’s List (två disc)
Ser ni något som är väldigt fel. Inte en enda titel är en Harry Potter film. Men jag tror det får bli så här. Filmerna är ändå inte det jag gillar med Harry Potter egentligen. Om jag får abstinens får jag helt enkelt ta och låna böckerna från det lokala biblioteket eller så kan jag se lite på A Very Potter Musical (som är att rekommendera till alla! http://www.youtube.com/watch?v=wmwM_AKeMCk). Vi får se om listan under de drygt två månader som återstår kommer ändras, det är rätt troligt men just nu ser den ut så här. Vad tycks?
No comments yet

Leave a Reply

