Skip to content

En ganska bra onsdag trots allt

April 27, 2011

Första dagen efter lovet. Trodde det skulle vara riktigt jobbigt och trist. Men det har faktiskt varit en riktigt bra dag! 😀

Vaknade vid nio och åt en god frukost och drack en cappucino innan jag gick till skolan. På väg till bussen/tuben såg jag en film affisch som inte kunde få mig annat än att le.

Den sjätte maj kommer denna antagligen underbara film på bio. Brighton Rock av Graham Greene är en av mina favoritböcker och att den nu filmatiseras (igen) kan inte annat än få mig på bra humör. Brighton Rock som kommer upp på bio den sjätte maj har dock förändrats en hel del, den utspelar sig nu under 60-talet med stort fokus på mods. Kan det bli bättre? Inte direkt! Att Sam Riley (Control) spelar huvudrollen som Pinkie gör mig ännu gladare. Gjorde definitivt min dag.

Väl i skolan var det väl inte jättekul direkt men det är alltid roligt att träffa vänner efter lovet. Jag kommer sakna lunchen mest tror jag. Kanske inte just maten men att varje dag veta att man skulle få riktigt trevligt sällskap under sin lunch. Guld värt.

På vägen hem möter jag på en i min skola som är iförd kilt. Fick mig att tänka på Skottland och tanken fick mig på ännu bättre humör. Ska bli så kul och spännande att flytta. 😀

På kvällen åt jag god sill middag med ägg, efter det såg jag och pappa på MadMen. Måste sägas, jag älskar den tv-serien. Så oerhört intelligent och intressant. Don Draper är en karaktär som aldrig upphör att intressera och förvåna en. Om du inte redan har gottat ner dig i tv-serien om reklammän (och en kvinna) på sextiotalet ska du göra det så fort som möjligt. Får inte missas!

Mad Men

No comments yet

Leave a Reply

