Skip to content

Kulturnatt

April 10, 2011

Utanför Stadshuset

Igår kväll var det kulturnatt i vackra Stockholm. Jag och kära Lisa var ute på stan och ja vi promenerade faktiskt mest. Det var jätteskönt väder. Nästan som sommar. Eller okej inte som sommar men som våren känns efter en alldeles för kall vinter. Vi var utanför stadshuset med planen att gå upp i tornet, men det var utsålt hela kvällen. Lite synd men inte hela världen. Vi tog i alla fall en oerhört vacker bild utanför 😉 Efter det gick vi tillbaka mot stan, till Kungsan och Skeppsholmen. Mycket promenerande och massa människor. Vi var inne på Nationalmusuem och tittade på den nya utställning om Lust i konst. Det var galet mycket folk och galet varmt! Kanske passade rätt bra med tanke på utställningens tema. Jag insåg en sak där jag stod uppe vid Östasiatiska och blickade ut över Stockholm. Min stad är otroligt vacker. Vattnet, ljusen, byggnaderna, träden, allt. Kommer verkligen sakna Stockholm när jag flyttar. Har hela tiden förstått att jag kommer sakna familj och vänner men jag insåg igår kväll att jag även kommer sakna min hemstad. Men lite förändring i ens liv måste ändå inträffa, annars blir man en tråkig grå staty som inte kan ta sig ur sin situation.

Stockholmsnatt

 

Lite för mycket blixt....

Nationalmuseum

4 Comments leave one →
  1. Gingerbeast permalink
    April 10, 2011 8:46 AM

    Åh! Mys, mys, mys! ❤

  2. April 10, 2011 5:57 PM

    sv:Jo, det är alltid svårt när man måste berätta om sig själv, det är väl kanske den lilla blygsamma svensken i oss som spökar 😛 Förstår dej, det tog ett tag innan jag skrev min och nu ändrar jag bara små detaljer, så det får inte bli några större flyttar, ändrade relationsstatusar eller intressebyten som måste stå med, för då måste den skrivas om. 🙂

  3. Kelly permalink
    April 11, 2011 2:20 PM

    åh! mysiga bilder. vi var på medelhavsmuseet, medeltidsmuseet och avslutade kvällen på aquaria på djurgården. fantastisk idé med kulturdag, men skulle behövas oftare. stockholm är så otroligt fint när det börjar bli vår. ❤

Leave a Reply

