Skip to content

You Know It’s Gonna Happen Some Day

April 9, 2011

Nu var det ett tag sen jag skrev något om det som bloggen faktiskt skapades för, att jag ska åka till Edinburgh som au pair. Jag väntar fortfarande på svar på mitt senaste mail, men med lite tur får jag svar idag eller imorgon. Känns som helgen är den tid på veckan som är störst chans att få svar under. Jag är rätt säker på att jag har fått jobbet nu. När man får ett mail som säger; “bra då ska vi bara bestämma när du ska komma hit” så är det ett ja. Fast självklart kan man inte vara riktigt säker innan man faktiskt är på plats. Först då när jag lägger mig på sängen i mitt nya rum kommer jag förstå att det faktiskt har hänt, att det är på riktigt.

För några dagar sen hade jag mer eller mindre panik. Vad hade jag egentligen gett mig in på?! Men under de senaste dagarna har jag insett att det här med att bli au pair är det bästa som realistiskt kan hända mig just nu. För skoltrött för att börja plugga med en längtan efter Storbritannien. Jag är rätt säker på att det kommer bli jättebra med hela au pair grejen, självklart är jag nervös men det blir bra! Jag återkommer när jag har fått svar från familjen (kanske tidigare också ;)). Rätt träffande för inlägget sitter jag just nu och lyssnar på “You Know It’s Gonna Happen Some Day” av Morrissey.

No comments yet

Leave a Reply

