Skip to content

Sims 3: Generations

April 6, 2011

En ny expansion till the sims 3 har annonserats. The Sims 3 Generations. En expansion som ska fokusera mer på varje ålderssteg i simmarnas liv. Kan det bli bättre? Det jag tycker är roligaste i The Sim är just generationsspelet, att se sina simmar åldras och få egna barn som får egna barn. Jag måste dock säga att jag blir lite besviken på trailern. Den är så könstereotyp att jag på riktigt blir upprörd.

Och här är ännu en trailer 🙂

Spelet kommer den 31 maj så jag införskaffar det nog efter studenten, som en belöning till mig själv för gott utfört arbete. Det som jag ser fram mest emot i det här spelet är att få mer alternativ för småbarn, barn och tonåringar. Det verkar som barnvagnar kommer vara en del av spelet och även privat skolor. Men lite tur kanske vi till och med får spela i skolan! Jag välkomnar också det faktum att minnessystemet verkar komma tillbaka i någon form iallafall. Dock är jag lite oroad över att man kan spela svensexor och att spelet verkar fokusera väldigt mycket på bus från tonåringar. Känns som en amerikansk romantisk komedi. Men å andra sidan, spelet blir det man gör det till. Om du vill läsa om spelet själv kan du göra det här: http://gb.thesims3.com/game/ep4 . Vad tycker du om expansionen?

2 Comments leave one →
  1. April 6, 2011 6:16 PM

    Tack för tipset om John Mayers medverkan i Skavlan! Intressant 🙂

Leave a Reply

