Skip to content

Edinburgh Earl Grey

April 4, 2011

Vad är det mest brittiska du kan komma på? Jag kan garantera att du iallafall lät tanken snudda vid ordet te (och kanske regn). Just nu sitter jag med en kopp varmt te och bara myser.

Edinburgh Earl Grey

“Uniquely pleasant and aromatic” så beskrivs detta te med namnet från en stad som vi nog alla känner väl igen nu. Det var för några dagar sedan när jag var inne på the English Shop i Söderhallarna som jag såg teet. Jag kunde inte hindra mig, självklart skulle jag införskaffa tesorten om den hette Edinburgh Earl Grey.

Om sanningen ska fram vet jag inte riktigt vad som gör just den här sorten speciell från andra earl grey teer. Men det går inte att undgå att det smakar lite bättre bara vid tanken på att tesorten har samband med Edinburgh, mitt framtida hem. Teet smakar som de flest earl grey sorter, dock är eftersmaken inte riktigt lika besk som den ofta kan vara. Ett te som jag varmt rekommenderar om man gillar svart te.

Min tekopp med mycket vackert motiv

Dagen har varit väldigt trevlig. Jag började som alla andra måndagar först klockan 10:30, sovmorgon får en alltid på bättre humör. Sen hade jag en mattelektion (vilket inte är jättekul direkt) och sen slutade jag. Så underbart skönt att bara ha en lektion. Dagen var redan på topp men förbättrades ytterligare av att jag hade stämt lunchmöte med Kelly. Jag har inte träffat henne sen sjuan (drygt fem år sen) men det känns som vi känt varandra mycket längre och träffats på en daglig basis. Nya vänner är alltid awesome. Ännu bättre är det när man har inspirerat sin vän att också leta au pair plats. Det skulle nästan vara för bra om Kelly hittade en au pair plats i närheten av Edinburgh. Att känna någon i det nya landet skulle vara både skönt och roligt. Vi får helt enkelt se vad som händer men jag håller tummarna för Kelly! 😀

5 Comments leave one →
  1. April 4, 2011 2:38 PM

    det var jättekul att ses! letar vidare efter i-närheten-av-eller-allra-helst-mitt-i-edinburgh-familj…!

  2. April 5, 2011 4:06 PM

    Snygg-koppen är framme ser jag! 😀 Hmm, jag ska nog också göra mig en kopp te nu på direkten.

  3. April 5, 2011 8:26 PM

    Låter ytterst mysigt min vän. 🙂 Te snart?

    / Gingerbeast

    • April 5, 2011 8:35 PM

      Te är alltid ett välkommet inslag i min vardag (särskilt när man har ont i halsen :P) 😀

Leave a Reply

