Skip to content

Väntan med tusen frågetecken

March 22, 2011

Det är som i tidigare inlägg sagt inte helt säkert att jag får platsen som Au Pair i familjen från Edinburgh. Men det är ändå ganska säkert. Det är nu jag börjar inse att det kan bli av på riktigt. Det är då det börjar bli läskigt. Ska jag verkligen bara lämna allt här i Stockholm? Min familj? Mina vänner? Min trygghet? Jag tror nog det inte finns någon annan utväg. Jag måste ta steget, a leap of faith. Jag måste bara slänga mig ut i verkligheten och bli vuxen. Men det jobbiga i det hela är att jag vet att det kommer bli jobbigt, roligt också men jobbigt. Just att veta att det kommer bli jobbigt men också vara medveten om att jag aldrig kommer förlåta mig själv om jag säger nej är jobbig. Men det kommer bli bra. Det är jag säker på!

Då återstår bara väntan på att få det där mailet som gör att jag kan skriva ett inlägg där det står 99% säker. För 100% kommer jag inte kunna säga att det är förrens jag lägger mig på min nya säng i mitt nya rum i Edinburgh om lite över tre månader. Men det skulle vara skönt att vara 99% säker. Galet skönt! Men man kan inte få allt och jag börjar vänta mig vid att vänta nu, det har blivit enklare. Men om jag fick bestämma skulle jag få svar idag. Få veta allt. Vad jag kommer få för lön. Hur många timmar i veckan jag kommer jobba. Hur deras hus ser ut. Hur mitt rum ser ut. Hur barnen är. När jag kommer åka. Om jag kommer klara det! Men jag tror att alla dessa frågetecken kommer lösa sig inom sin av tid.

Over and out!

No comments yet

Leave a Reply

