Skip to content

Nittiotre procent

March 21, 2011

Nu börjar det verkligen bli verkligt. Det känns som det är bestämt nu även fast det egentligen inte är det. Jag skulle säga att jag med 93% säkerhet flyttar till Edinburgh om tre månader. Tre månader! Det är galet litet. Men ändå så långt bort. Nästan onåbart. Tusen och åter tusen skoluppgifter står i vägen men det känns så mycket enklare nu när jag nästan vet att jag får det. Jag har skickat till dom och sagt att mitten/slutet av juni fungerar för mig och de sa att det lät bra. De ville att jag skulle skicka referenser från mina förra arbetsplatser. Eftersom alla de tre inkluderar barnomsorg så kan jag inte se hur referenserna inte skulle uppfylla familjens krav. Jag tror inte de har någon annan kandidat som jag tävlar med heller och därför tror jag att jag nog har fått jobbet! Jag har tagit ut segern men samtidigt vet jag att det är lite för tidigt för att jubla helt. Men det är svårt att kontrollera sina känslor.

 

Stockbridge Area of Edinburgh

Edinburgh verkar vara en fantastisk stad. Den är vacker, lagom stor, inte så biltätt och fylld med kultur. Musuem, biografer, teatrar och annat finns att tillgå. Perfekt! Barnen som jag kallar för A och J är 5 och 8 år gamla och verkar perfekta även de. Lagom ålder, de är så pass små att de ändå behöver min hjälp men ändå inte så små att de gnager på vägguttag och äter jord. Lagom stort ansvar helt enkelt.

Under helgen har vår mailutväxling gått väldigt fort. Det känns bra, det visar dels att familjen är angelägen om att anställa mig men också att de om de har tid svarar fort. Uppenbarligen är de rätt upptagna och det är egentligen inte så förvånande, de behöver ju trots allt en au pair.

Nu hoppas jag på ett relativt snabbt svar på översättningen av mina referenser som jag har skickat men jag är också medveten om att det nog kan ta lite tid. I alla fall fram tills helgen. Underförstått är jobbet mitt men det skulle vara så skönt om de i sitt nästa mail skrev; yes, we want you as our au pair. Så det var definitivt. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

No comments yet

Leave a Reply

