Skip to content

En medveten resenär?

March 13, 2011

Det är helt galet vad gärna jag vill det här. Jag har planerat hur hela mitt liv tar form i denna Skottlands huvudstad. Idag kollade jag upp universitet i staden och det verkar finnas möjlighet att studera där. Det ultimata scenariot är att först få det här au pair jobbet och sedan efter ett år börja studera på något av stadens universitet. Men just nu kan jag inte göra så mycket annat än att vänta, vänta på att få svar. Väntan är så olidlig att jag till och med tyckte det var värt att plugga för slippa tänka på det hela. uppgiften var att skriva om man hade varit en medveten resenär när vi med klassen var i Malawi. Jag var nog inte det men det fick mig ändå att tänka. Undra om det kommer bli många kulturchockar i Skottland, det är ändå rätt likt Sverige men ändå inte. Ska bli spännande att se om jag kommer dit! Men nu ska jag kolla min inkorg igen, kanske jag har fått svar nu!

No comments yet

Leave a Reply

