Skip to content

Alldeles för ivrig, hoppfull och glad

March 10, 2011

Jag har gått händelserna i för väg. Så gärna vill jag åka till Edinburgh att jag nu till och med skapat en blogg innan jag ens fått ett jakande svar från värdfamiljen jag hoppas få vara au pair i. Sökningarna jag gjorde på staden i fråga gjorde mig om möjligt ännu ivrigare på möjligheten att få flytta dit. Edinburgh verkar vara en väldigt vacker stad, fylld med kultur och historia. Perfekt för mig kort sagt! Att det är varmare där än i Stockholm är helt klart en fördel då jag just nu sitter och huttrar trots att jag är inomhus.

Men vad är det här? kanske du undrar. Det här är eller snarare kommer bli bloggen där jag berättar för dig hur allt är i Edinburgh. Jag hoppas som sagt på att få en au pair plats där men om jag inte lyckas är det inte helt omöjligt att jag ändå åker dit. Just nu håller jag på att skriva ett personligt brev till familjen i fråga. Jag hoppas att de tycker brevet som de snart ska få är perfekt. Att de i kör ska utbrista, men det är ju henne vi alltid velat ha som au pair. Om de kommer göra det är en bättre fråga men det sista som lämnar människan är hoppet.

Om jag inte får au pair platsen eller på något annat sätt lyckas ta mig till Edinburgh kommer den här bloggen tas bort. Men förhoppningsvis kommer allt lösa sig som jag vill och jag kommer i sommar åka till Skottlands huvudstad. Önska mig lycka till!

Mina drömmars stad, är det inte underbart vackert?

No comments yet

Leave a Reply

